Лексикони

Отварям тетрадката, подгъвам си ъгълчето за по-удобно и наплюнчвам молива. Чакат ме много въпроси...но ще ги карам по ред.
Първо отговарям на Бо:
1.Най-близката забележителност до вашето жилище е?
Аууу чак се замислих. Хайде да кажа че е паметника на Васил Левски, то не са много нещата, които минават за "забележителности" в моите очи.
2.Какво имате под леглото си?
Не ти и трябва да знаеш. Под спалнята е килера - там държа всичко непотребно, което още не съм преместила в мазето. Напоследък там се помещават и три торби прежди от страстта ми по плетенето на една кука.
3.Любим спомен от детството?
Много се замислих да ти призная. Докато смучех гумата на молива пред очите ми изникна една поляна с горски цветя и аромат на диви карамфили. Пампорово, някъде началото на 90-те.
4.Имате ли тайна, която никой не знае?
Кви тайни, кви пет лева, аз с моята голяма уста всичко си казвам.
5.В какво вярвате?
В късмета си, в добронамереността на хората, в приятелите си.
6.Какво най-много ви плаши?
Змиите. Мразя ги и на картинка даже.
7.Какво ви прави щастливи и какво - тъжни?
Децата ми, децата ми и пак те. Щастлива съм всеки миг с тях и съм тъжна като се замисля колко малко са тия мигове, прекарани заедно.
8.Какво обичаш да правиш в свободното си време?
Картички! Изненадах ли те? Обичам също да чета книги, да се ровя из нета и да пия бира/кафе с приятелки.
9.Какво би направил, ако имаше вълшебна пръчка?
Ще мисля. Дълго. Не е лесна таз задача.
10.Пожелайте си нещо.
Деня ми да стане поне 26 часа, толкова нужда имам от още няколко часа на ден...

 Така мила Бо устройва ли те. Нарисвах ти едно цвете, но нали си ме знаеш колко съм скарана с това изкуство та не се сърди много.

Разгръщам следващата страница и попадам на въпросите на Веси от Приложна магия.

1. От колко време се занимавате с правене на картички и как се запалихте по тази приятна дейност ?
От три години и половина, макар че ми се струва, че съм го правила цял живот. Запалих се покрай детето и желанието да подарим на бабите нещо правено от нас.
2. Това съвпада ли с професионалните ви интереси? Разкажете нещо за професията си или пък за това, с което се занимавате в момента.
Никак даже не съвпада. По професия се занимавам с финанси и по-специално с управление на паричните потоци. По цял ден смятам лихви, плащания, постъпления, планирам какви кредити/депозити да правя, пазаря се с банките като циганка и така...
3. Имате ли сега  други хобита/ а може би сте имали преди/?
Други хобита? Всички са покрай картичките. Научих се да плета на една кука и за известно време това ме забавляваше много. Обичам да си правя сама бижутата. Сега чета и се интересувам много от техники за рисуване, но пак във връзка с картичките.
4. Как се отнася семейството (близките) към вашето хоби?
Пищят  до небесата. Дори сина ми се жалвал на майка ми - "тя само картичките си гледа". Така че предприех тактиката да работя само нощем, след като всички заспят. Така страда единствено съня ми... но това си е моя работа. Иначе мъжа ми ме подкрепя много, не мрънка при поредната кутия/рафтче/етажерка/маса която трябва да ми сглоби защото нещата ми преливат отвсякъде. Следи блога ми и даже се хвали с мен пред колежките.
5. Какво правите с "отпадъците" от вашата дейност  и как ги съхранявате? /Скритият въпрос е - можете ли да изхвърляте?/
Не, не и не. Отпадъците се събират прилежно и трупат в кутии разделени по вид/цвят/дължина и тн.
6. Любима книга.
Трудно мога да кажа една.
 По-скоро са автори. Харуки Мураками, Тери Пратчет, Джефри Арчър.
7. Любим филм.
Не съм от много гледащите филми, предпочитам книгите. Но да кажем Love net  ми хареса, Дженезис също.
8. Любима песен.
9 Любими места за пазаруване на крафт материали. 
Всички. Аз мога да намеря крафт материали и в завод за чорапогащници. Предпочитани - Наборсата, Мигито, Hobbisimo, e-bay.
10. Едно пожелание към всички картичкоправещи. 
Пожелавам им да виждат красотата навсякъде и да умеят да я предадат чрез картичките си.

Без малко да пропусна Росито. А я видях отдавна да ми пробутва нещо под чина. Без малко да ни хванат даже в час. Да започвам че не остана време за спане.
1. От кога започнахте да се занимавате с вашето хоби и колко време успявате да му отделите?
От  три години.
2. Коя страна мечтаете да посетите и защо?
 Йордания, защото едно време работех във едно фото и гледах едни снимки от там . Странни червени пясъци.
3. Любима книга и малък цитат на любим момент от нея.
Тери Пратчетцялата поредица за вещиците и особено Вещици в чужбина - много късно го зачетох тоз сладур, защото беше твърде популярен, а аз не си падам по масовките, но пък на стари години се влюбих. Баба Вихронрав е моят човек! Макар че и леля Ог има страхотни попадения:
"при събуждане повечето хора минават през кратка, паническа подсъзнателна проверка: кой съм аз, къде съм, кой е тоя/ тая, боже мили, защо съм гушнал полицейски шлем, какво стана снощи?
така е, защото хората се разкъсват от Съмнение. това е двигателят управляващ живота им. това е гъвкавият колан в малкия самолетен макет на тяхната душа и те загубват цялото си време да го затягат, докато се скъса. рано сутрин е най- лошото време- тогава идва онзи миг паника, в който се чудиш дали през нощта Ти не си си отишъл и нещо друго се е настанило вместо теб. това никога не се случваше на Баба Вихронрав. Тя превключваше от дълбок сън към незабавно действие направо на шеста предавка. никога не й се налагаше да търси себе си, защото винаги знаеше кой я търси."
"- Я да видим какво още имаме. Някой носи ли си отварачка за бира?
Мъж в единия ъгъл потвърди с кимане че може и да разполага с тази принадлежност.
- Чудесно - одобри Леля Ог - а някой има ли в какво да сипем бирата?
Друг мъж кимна с надежда
- Браво - похвали го Леля - а сега да видим кой си носи и бира..."

Нещата, които се опитват да приличат на други неща, често пъти приличат на нещата повече от самите неща. — Баба Вихронрав

Ключът към разбирането на всички религии е, че представата на боговете за добро забавление е „Не се сърди, човече" с криви зарчета. 
 
4. Съжалявате ли за нещо?
не
5. Море или планина?
Планина, категорично. 
6. Любима песен.
виж по-горе
7. Любим филм.
пак там
8. Най-голямото ви постижение до момента е...?
децата ми. Знам че е клише, но си е така. Исках голям батко и малка девойка - имам и тях, и бонус - невероятния им баща, когото обожавам.
9. Кога последно помогнахте на човек в беда или неравностойно положение?
Преди месец.
10. Как се виждате след 10 години? 
По-умна, по-красиво остаряла и много малко помъдряла.


Уморена съм, но на листчето има още въпроси. Никак не обичам да оставям нещата наполовина. 
Така че продължавам, а кой ще стане утре за уроците по немски...
На ред е Julka,  единствения мисля маркшайдер сред картичкофуриите.

1. Имате ли псевдоним и ако да защо сте си го избрали
Kakichka, това си ми е ника навсякъде из нета, получих го през '97 от едни хлапета, които бяха по-навътре от мен в интернета. Аз бях "какичката" дето правеше кафета и чайове и се грижеше да прекаляват с компютрите.
2. Какво мечтаех да стана, а сега съм ..... /професия/ :)
Обмислях да стана журналист, но съм твърде добра в цифрите и в крайна сметка те ме настигнаха и превзеха. Сега съм финансист, който пише за удоволствие в блога си.
3. Любимо кътче в България, може и снимки
Родопите. Твърдо. Обожавам тази планина и мисля август да се скрия пак някъде из нея.
4. Любим спорт или занимание
Шегуваш се. Мразя спорта и той ме мрази. Тук от известно време карам колело с останалите членове на семейството и това е. Ходя пеша. Или по-скоро ходеХ.
5. Страна, в която бихте искали да живеете и защо
България. Аз съм от малкото луди. Харесва си ми. И природата и хората, всичко си ми е ОК.
6. Има ли място, на което не сте ходили от дете
в старата ни къща в Сторгозия, Плевен.
7. Харесва ли ви сайтът https://pinterest.com/login/ :)
пристрастена съм към него.
8. Каква кола предпочитате - малка, спортна, семейна и каква марка
Преди щях да кажа малка. Сега май искам да е икономична, да не се разваля и да има евтина поддръжка. Е, ако е лилава на розови точки ще съм супер доволна.
9. Кое е последното красиво място, което сте посетили?
Лещен, Ковачевица.
10. А кое ще е следващото?
Белинташ, Жеравна.

Ей, казах си и майчиното мляко. Не ми останаха хич тайни. Добре че тоя блог и без друго никой не го чете.
Остана ми само един непопълнен лексикон - този на  Стефка

1. Кое е най-малкото нещо, което може да ви накара да се усмихнете?
Много неща - мъничко цвете, буболечка, капчица роса. Аз като цяло често се смея.
2. Какво работите?
Ръководител Финанси в голяма търговска верига.
3. Бихте ли заменили България с друга страна и коя?
Не!
4. Коя е последната книга, който ви впечатли много?
5. Една ваша сбъдната мечта?
Даже две - Ева и Мартин.
6. Любима песен?
Виж по-горе.
7. Какво е мнението ви за домашен любимец в апартамент?
Не. Тормоз за животното.
8. Какъв човек сте - как ще се опишете по характер?
Луда за връзване, хвърчаща из облаците, усмихната, приказлива  и щура.
9. С какво образование сте?
Математическа гимназия, Бакалавър Икономика на масмедиите, Магистър МИО
10. Обичате ли да готвите и какво най-много?
 Обичам да готвя, но предимно солени неща. Обичам да меся тесто - пити, кифлички, солени кексове. Напоследък съм станала фен на мъфините. Но мога да правя и доста читави торти. Едно време и сладкарка мислех да ставам.

Точка.

Отговорих мисля на всички. 

Не ми се сърдете, но няма да предам щафетата нататък и ще обясня защо. Обичам лексиконите, даже си пазя моя от детството. Но ги обичам на хартия, надраскани и зацапани с петната на пищещия... Обожавам тайните джобчета, в които приятелки са ми оставяли съкровища, бележки и послания. Гледам си с радост рисунките на талантливи бъдещи художници и чета наивистичните им отговори. Кеф ми е.
Но в нета - тук е разпиляно и хаотично. Не оставя следа. Днес я има тази страница и този блог, утре вече никой няма да си спомня коя съм аз и защо съм била тук....
 Благодаря на момичетата, които ме предизвикаха за тези среднощни отговори, дано да съм била изчерпателна. Лека нощ.

Коментари

  1. Беше много изчерпателна, беше ми страшно интересно и безумно забавно! Ииии грешиш, аз следя твоят блог, не всеки ден, ноооо като го подхвана и не спирам! :)
    Благодаря за всичко! И за цветето! Най-красивото - все пак е моето цвете! И за лексиконите си права, но ... все пак се забавлявахме! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз ти благодаря - и за въпросите, и за вниманието и за коментарите ти, които винаги ме радват много.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Коментарите ви ме правят щастлива. Благодаря ви за тях!