Новата ми чанта от найлонови торбички

 И друг път съм писала в подробности за идеята да се рециклират найлонови торбички като се нарежат на ленти и от тях се направи прежда ( plarn) и после да се изплетат от нея различни полезни вещи -  чанти, свещници, кошници, висящи саксии за цветя, дори сапунерки...
Ето тук може да видите нагледно как става преждата.
Тази чанта, която днес ви показвам обаче, е плетена от нови торбички, купени нарочно за целта. Първо си купих червено-оранжевите ( 60 л, навити на руло - за боклук). Реших, че са много интересен цвят за да бъдат изхвърлени и ги заделих настрана.  После видях в Икеа техните торби за боклук - бяха в страхотни цветове - тюркоазено синьо, лимонено жълто и готино оранжево - и веднага си взех от всички видове с твърдата идея да станат на чанта. Така купените торби отлежаваха дълго време в гардероба ми, докато не се сетих да ги покажа на леля Ваня - една готина приятелка от Плевен, която всъщност ме научи да плета чанти от торбички. Тя реши, че ще изплете вместо мен чанта. Супер - защото за разлика от мен тя плете много стегнато и равномерно. Оказа се че икеиските чували не стават за плетене - те са тип найлон, не шумолящи торбички и се плетат ужасно трудно, да не кажа невъзможно. Та по средата на чантата се отказахме от тях и купих 100 броя обикновени оранжеви торби с дръжки, които виждате в горната част на чантата. От останалите нарязани ленти на синьото си изплетох цветето за украса. Модела на чантата не мога да дам в подробности, но ако някой се интересува ще питам леля Ваня. Дръжката направих от едно тънко найлоново въже, отново оплетено на една кука като обикновен синджир. Може би с дебело въже щеше да е по-ефектно, но не мога да стигна до Мосьо Бриколаж за да си купя такова. Но крайния резултат е това, което виждате - една много свежа и различна чанта, която е страшно издръжлива - може да я тъпчете до безкрай, стига да има кой да я носи. При мен желаещи не липсват:
 
 

Коментари

  1. Браво и честито! И аз ги гледах в интернет, но не се осмелих.Леля Ваня чудесно се е справила. Харесва ми и как плетат красиви неща от хартиени тръбички.Създават цели псевдоратанови мебели...

    ОтговорИзтриване
  2. Честито и от мен,чантата е чудесна,но май ще ти я преватизират скоро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ха-ха:)-не ,ще й таксуват всяка торбичка по 35 стотинки,че нали държавата е бедна:)))-трябва да напълним държавния резерв;)))

      Изтриване
  3. А за тази красива чанта-аз просто не мога да повярвам и недоумявам ,как е възможно толкова красиво и функционално нещо да е направено от...торбички!!! Нямам думи просто-невероятна е -цветовете са страхотни-много е свежа!!!:)Със здраве и с гордост да си я носиш-адмираций за труда на леля Ваня-поздрави я от мен-невероятен талант :)))

    ОтговорИзтриване
  4. Какъв е смисълът да се "рециклират" торбички, купени специално за целта?! Купувайки още торбички, вие стимулирате тяхното производство, реално по никакъв начин не намалявате тяхното присъствие в природата. Идеята на рециклирането е да се употребяват материали, които са вече използвани, но непотребни по първоначалният си начин.

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте,от колко торбички приблизително може да се изплете една такава чанта?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зависи колко стегнато плетете, и колко голяма да е , но да кажем че около 100 броя.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Коментарите ви ме правят щастлива. Благодаря ви за тях!